Można zatem powiedzieć, że w świecie, do którego przyszło nieszczęście — nawet nieodwracalnej choroby, zostaje zachowany podstawowy ład moralny. Do tego ładu przyzwyczaiła dzieci już lektura baśni, gdzie poczucie wspólnoty rozciąga się także na świat przyrody. W literaturze, która pragnie służyć upośledzonym, zawiera się zachęta do budowania tego ładu, niejako z obu stron, przy czym większe wymagania stawia się tym, którzy zachowali zdrowie. Do tego właśnie zmierza twórczość, której zadaniem jest „obalać niewiedzę ludzi sobie”.Zastanawiając się nad potencjalnymi wartościami, które zawiera książka o dziecku niepełnosprawnym, widzimy z całą jasnością, że tu, podobnie jak i w powieściach z innym tematem adresem, ważne jest nie tylko to „co jest komunikowane, ale i „jak”. Omawiane teksty potwierdzają całkowicie tezę Trzy- nadlowskiego, sformułowaną w kontekście literatury o niewidomych: „wierność oddania obiektywnego stanu rzeczy […] to nic innego jak przełamanie tradycjonalistycznych domniemań i literackich konwencji” .
Dodane dnia Lipiec 2nd, 2008 przez Tomasz Nowak
POTENCJALNE WARTOŚCI

Głosy: (Głosy na Tak: , Głosy na Nie: , Wszystkich głosów: )