INTENCJA POZNAWCZA UTWORU

Intencja poznawcza utworu (dziecko powinno się nie tylko emocjonować akcją, ale i dowiedzieć czegoś o folklorze) sprawia, że Porazińska i Januszewska próbują włączać w fabułę swych utworów pieśni, przysłowia czy zagadki (ludowe lub ludowopo- dobne). Te inkrustacje, notabene wydłużające znacznie całą opo­wieść, nie zawsze stanowią udany dodatek, głównie ze względu na niezbyt przemyślany i raczej sztuczny sposób włączania ich w akcję utworu. Tak dzieje się na przykład w baśni Porazińskiej Szklana góra: „Niebo się skrzyło jakby je kto brylantami nabił. A miesiąc od wschodu podnosił się i szedł ku gwiazdom. Promie­nisty był i błyszczący niby ze szczerego srebra ukuty. Przypom­niały się chłopcu dziecińskie zagadki: ,Jest jedna matka co ma dwoje dzieci.

Hej! Jestem Tomek i na co dzień zajmuję się mała agencją reklamową. Ten blog to moja pasja i forma komunikacji z innymi. Jeśli podobają Ci się moje posty to zapraszam do komentowania i zostawiania śladu po sobie w formie like`a pod postem.
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.