Intencja poznawcza utworu (dziecko powinno się nie tylko emocjonować akcją, ale i dowiedzieć czegoś o folklorze) sprawia, że Porazińska i Januszewska próbują włączać w fabułę swych utworów pieśni, przysłowia czy zagadki (ludowe lub ludowopo- dobne). Te inkrustacje, notabene wydłużające znacznie całą opowieść, nie zawsze stanowią udany dodatek, głównie ze względu na niezbyt przemyślany i raczej sztuczny sposób włączania ich w akcję utworu. Tak dzieje się na przykład w baśni Porazińskiej Szklana góra: „Niebo się skrzyło jakby je kto brylantami nabił. A miesiąc od wschodu podnosił się i szedł ku gwiazdom. Promienisty był i błyszczący niby ze szczerego srebra ukuty. Przypomniały się chłopcu dziecińskie zagadki: ,Jest jedna matka co ma dwoje dzieci.
Dodane dnia Czerwiec 4th, 2012 przez Tomasz Nowak
INTENCJA POZNAWCZA UTWORU

Głosy: (Głosy na Tak: , Głosy na Nie: , Wszystkich głosów: )